קבוצת הנדסאי בניין מורשים

מה זה מנהל פרויקטים: הכל על תפקידו החשוב של מנהל פרויקטים בבניה

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית מקצועי ראשון לציון

בדק בית ראשון לציון

לפני שמבצעים בדק בית בעיר ראשון לציון, בואו נדבר עליה מעט. ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. העיר מושכת אליה גוון רחב מאוכלוסיית

חוות דעת הנדסית בדק בית של ENG'CHECK

חוות דעת הנדסית בדק בית של ENG'CHECK מוגשת ללקוח בצורה מקצועית ביותר. בחוות הדעת אנו מציינים את כל הממצאים שהתגלו במהלך בדק הבית. בנוסף לתיאור

ENG'CHECK – בדק בית

המומחים שלכם בענף הבנייה ביקורת. פיקוח. ניהול. פיקוח בנייה זה ENG'CHECK מפקחים בטכנולוגיות החדשניות ביותר המומחיות שלנו בפיקוח חוות דעת הנדסית מסמך דיגיטלי מפורט ומקצועי

בדק בית בטבריה

בדק בית בטבריה

מתכננים לבצע בדק בית בטבריה? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות מהעיר המדהימה הזו. טבריה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כנרות. טבריה

בדק בית בפתח תקווה

בדק בית בפתח תקווה

לפני שמבצעים בדק בית בפתח תקווה, בואו נגלה קצת יותר על העיר. פֶּתַח־תִּקְוָה, המכונה "אֵם הַמּוֹשָׁבוֹת", היא עיר במחוז המרכז בישראל והעיר החמישית באוכלוסייתה בישראל.

בדק בית מקצועי

בדק בית מקצועי בכל רחבי הארץ

חברתנו מבצעת בדק בית מקצועי בכל רחבי הארץ באופן שוטף. לאורך השנים, חברתנו בדקה מאות נכסים ומבנים כמעט בכל אזור במדינה. אנו מעניקים שירות רחב

איתור נזילות מקצועי בצנרת הבית

איתור נזילות

איתור נזילות הוא שלב מורכב ועיקרי במהלך בדק הבית. מדובר על שלב הדורש ערנות שיא ומקצועיות מירבית. ידוע לכל כי הרבה מן הפרויקטים במדינת ישראל

בדק בית בנהריה

בדק בית בנהריה

לפני שמבצעים בדק בית בנהריה, בואו ונקרא עליה כמה דברים חשובים. נַהֲרִיָּה היא עיר בגליל המערבי שבמחוז הצפון בישראל והעיר הצפונית ביותר במישור החוף. היא

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

מה זה מנהל פרויקטים ואיך זה בכלל קשור לענף הבנייה? הרבה אנשים נוטים לחשוב שניהול פרויקטים נמצא אך ורק בתחום ההייטק. אך זו בהחלט טעות לחשוב כך.

ניהול פרויקטים זה תפקיד שקיים מאז ומתמיד. היום אנחנו נרחיב על מה זה מנהל פרויקטים בענף הבנייה, ננסה להבין את המהות שלו. את אופי התפקיד שלו, את תתי המשימות שהוא מבצע בשטח בפועל, ובעיקר – למה זה כל כך קריטי שיהיה מנהל פרויקט איכותי בשטח.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

נתחיל מלענות על השאלה הכללית – מה זה מנהל פרויקטים?

תפקידו של מנהל הפרויקטים הוא לנהל את מבצעי המשימות ואת עיקרי המשימות בשטח.

הניהול כולל בתוכו:

  • תכנון – הגדרת לוחות זמנים מול בעלי מקצוע הכוללת הסתכלות מרחבית על כלל המשימות ותזמונן. תקשורת נכונה ובזמן הנכון אל מול כל הגורמים המשפיעים על הפרויקט. הגדלת ראש ותכנון סיכונים תוך חישוב תקלות שיכולות לקרות בשטח בזמן אמת (מקרים ותגובות).
  • יזמות – כשאתם שואלים את עצמכם מה זה מנהל פרויקטים, חשבו על יזם איכותי. אחד שיודע להזיז דברים, להתגבר על מכשולים. זה תפקיד מאוד מאוד דינמי שדורש יכולות מאוד יצירתיות. לכן חשוב ביותר שמנהל הפרויקטים יהיה יזם במהותו.
  • אחריות – מנהל הפרויקט הולך להיות אחראי על הרבה מאוד כספים, כמו כן, אחריותו בשטח מול כמה בעלי מקצוע במקביל, משפיעה מאוד על איכות הפרויקט ועל יעילותו מבחינת זמנים. מה זה מנהל פרויקט בעל אחריות? מי שיודע גם להתנהל בקור רוח – להפריד אגו ורגש מתהליכי העבודה המורכבים כך שיוכל לנהל את האחריות הרבה שלו בצורה מושכלת ומיטבית – מול כל גורם שלא יהיה.
  • חתירה למגע – מנהל פרויקטים צריך לדעת לחתור למגע! הרבה פעמים פרויקטים נכשלים בעקבות מנהל פרויקט שלא יודע מה זה לחתור לביצוע, להזיז את הדברים כשצריך גם אם זה דורש ממך להיות הרבה יותר אמביציוני מבדרך כלל. מנהל פרויקט איכותי יודע להגיע לנקודה שאליה צריך להגיע כדי שהדברים יזוזו מאליהם.

הבנתי מה זה מנהל פרויקטים – איך מתרגמים זאת לענף הבנייה?

בענף הבנייה מדובר על ניהול פרויקטים מאוד מאתגר. כאן אנחנו מדברים על מנהל שלרוב ימצא בשטח, בשעות העומס, החום, הרעש והפקקים. כל זה חלק מהמשרד הדינמי ביותר של מנהל פרויקטים בנדל"ן.

ניהול פרויקטים בענף הבנייה כולל בתוכו את המאפיינים הבאים:

  • לדעת להתנהל ולתמרן נכון בין קבלן חפירות, משרד אדריכלים, פקחי עירייה, טכנאי חברת חשמל וקבלן תשתיות במקביל!
  • לדבר הרבה מאוד בטלפון (מומלץ להצטייד באוזניות חוטיות למניעת קרינה מוגברת) ולטפל בבעיות בלתי צפויות, תו"כ עבודה של משימות שוטפות.
  • טביעת עין משובחת – מנהל פרויקטים צריך לדעת להבחין בפרטים הקטנים ובמבט מהיר במיוחד.
  • ניהול יומן עם תזכורות והכנת תזמון מראש ברמה חודשית/שבועית/יומית מול כלל בעלי המקצוע.
  • הרבה סבלנות – לפרויקט בנייה (בעיקר כשמדובר בפרויקט גדול) נדרשת הרבה מאוד סבלנות. בעיקר בזכות העובדה שישנה התעסקות רבה עם הרבה מאוד גורמים. כאשר כל זה לרוב מתבצע בימים חמים או להבדיל בימי חורף מאוד קרים – דרושה הרבה סבלנות תוך התמדה לדבקות במטרה.
  • ראייה מרחבית – מנהל פרויקטים חייב להסתכל על הדברים הגדולים, לקחת את כל התמונה המלאה בחשבון. אין בכלל מושג כזה "הקטנת ראש" בענף הבנייה. זה מושג שלא יכול לבוא בחשבון בשום צורה, התפקיד מלא באחריות שמחייב ראייה מרחבית כוללת ולדעת לטפל בכל נקודה בזמן הנכון ועם הגורמים הנכונים.

מה זה מנהל פרויקטים בענף הבנייה מנקודת המבט שלנו?

  • לקום כל בוקר לאתגר חדש.
  • ליהנות מיום עבודה מלא בעשייה.
  • להתגבר על אתגרים מורכבים בכל שבוע מחדש.
  • להתעקש (ובצדק!) על הפרטים הקטנים שעושים את כל ההבדל.
  • "לראות" את המבנה עומד עוד לפני שעולים על הקרקע.
  • לספק תחושת אמינות אמיתית עבור הלקוח.
  • להבין את גודל האחריות ולהתנהל בהתאם לכך.
  • מנהל פרויקטים בבניה זה להיות איש שטח לגמרי.

כמובן שיש לנו עוד הרבה מה לספר בנושא, בכל זאת זכינו לנהל ולפקח על יותר מ-500 פרויקטים בענף הבנייה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

קראו עוד אודות ENGcheck

הניסיון העצום חיבר אותנו לתחום ברמה מקצועית ואיכותית, ואנו בהחלט משתדלים, בכל פעם מחדש, לבצע את כל המשימות הנדרשות על הצד הטוב ביותר, וכמובן – בשמחה עצומה!

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: