קבוצת הנדסאי בניין מורשים

מה זה בדק בית? מבט מקיף מלמעלה על הבדיקה החשובה!

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

קונסטרוקטור באתר בנייה

קונסטרוקטור

קונסטרוקטור, תחום מקצועי וחשוב בהחלט בעולמו של מהנדס או הנדסאי הבניין. את ההסמכה על הקונסטרוקציה מקבל הנדסאי הבניין במהלך הכשרתו בלימודים. הקונסטרוקציה באה לידי ביטוי

בדק בית בחולון

בדק בית בחולון

לפני שמבצעים בדק בית בחולון, בואו נגלה קצת יותר על העיר. חוֹלוֹן היא עיר במחוז תל אביב[3], העשירית בגודל אוכלוסייתה בישראל. היא ממוקמת מדרום-מזרח לתל

בדיקת מבנים בעיר יבנה

בדיקת מבנים בעיר יבנה

לפני שמבצעים בדיקת מבנים בעיר יבנה, בואו נדבר עליה מעט. עיר במחוז המרכז בישראל השוכנת במישור החוף הדרומי. בתל יבנה ובסביבתו נמצאו ממצאים המתוארכים לתחילת

בדק בית בתל אביב

בדק בית בתל אביב

לפני שמבצעים בדק בית בתל אביב, בואו נגלה קצת יותר על העיר. תל אביב-יפו (בערבית: تل أَبيب-يافا), המוכרת לרוב כתל אביב, היא עיר במחוז תל

בדק בית בכפר סבא

בדק בית בכפר סבא

מתכננים לבצע בדק בית בכפר סבא? ראשית, בואו ונדבר מעט על העיר. כְּפַר סָבָא[3] היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962. כפר

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

לפני שמבצעים בדק בית בבירת הנגב באר שבע, בואו נגלה קצת יותר על העיר. בְּאֵר שֶׁבַע היא עיר במחוז הדרום. היא העיר השמינית באוכלוסייתה במדינת

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

מה זה בדק בית? מי מוסמך לבצע וכמה עולה בדיוק? למי שאינו מכיר את הביטוי יכולות לעלות הרבה מאוד שאלות. האמת שזה די מובן למה. השם של הבדיקה הזו יכול קצת להבהיל, בעיקר בגלל העובדה שלא כל כך ברור מתי צריכים לבצע בדק בית ועוד יותר לא ברור מה זה. כל הפרטים על בדק בית בכתבה הבאה שלפניכם.

מה זה בדק בית – בהגדרה היבשה

בדק בית הינה בדיקה שמבצעים כאשר מעוניינים לבדוק תקינות של נכס מסוים. זה לא משנה אם מדובר בדירה חדשה מקבלן, דירה יד שנייה, מבנה תעשייתי או אפילו מגדל מגורים בגובה 50 קומות.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

יש קוראים לזה גם ביקורת מבנים. זה נפוץ יותר בקרב אנשי המקצוע מענף הבנייה.

בדק בית מתבצע ע"י בעלי מקצוע שהוסמכו לכך, לדוגמא: מהנדסי בניין, הנדסאי בניין ו/או מפקחים בכירים למניעת ליקוי בנייה ותשתיות. אותם בעלי מקצוע יודעים לזהות ליקוי בניה ותשתיות בנכס המדובר. באמצעות כלים טכנולוגיים מיוחדים אך בעיקר בזכות הניסיון הפרקטי שמגיע עם הרבה עבודה מהשטח.

את התמורה הממשית לבדק הבית מקבל הלקוח באמצעות דוח בדק בית. זהו דוח שמונפק בסיום התהליך אשר כולל: ביקור בנכס, בדיקת הנכס + המוצמדים בטאבו ולבסוף סיכום שמונפק לדוח מסודר. כל התהליך הנ"ל אורך כבין שבוע לשבועיים סה"כ ועלותו מסתכמת בכמה אלפי שקלים בודדים. (חישוב לדירה ממוצעת).

מהו דוח בדק בית?

דוח בדק הבית מיועד לשמש את הלקוח אל מול הקבלנים/הגורמים הרלוונטיים בכל עסקה לגופה. ובמקרים חריגים הדוח הזה הינו אף קביל בבית המשפט.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

חברת בדק בית מומלצת עם אחריות, נותנת מענה ללקוח גם בין כותלי בית המשפט. היה והלקוח הגיע למצב שהוא זקוק לחוות הדעת המקצועית של מבצע בדק הבית בבית המשפט – השירות הזה אפשרי וכרוך בתוספת תשלום על הבדיקה עצמה.

דוגמא לדוח מסודר ומפורט של ניתן לראות כאן:

חוות דעת הנדסית - בדק בית אליהו בן חור פתח תקווה

מה הבדל הבדיקה בין דירה חדשה מקבלן לבין דירה יד שנייה?

זו גם כן שאלה שנשאלת לא פעם. ישנם הבדלים די רבים בין השניים. אל תטעו לחשוב שדירות חדשות מקבלן לא מצריכות בדיקה מקיפה. ההפך הוא הנכון! דווקא היום כאשר הבנייה החדשה בתנופה וישנם מאות ואלפי קבלני משנה בשוק – הביקוש לביצוע בדק בית רק עולה ועולה.

זה קורה בעיקר בגלל העובדה שישנם הרבה מאוד בעלי מקצוע חדשים בשוק, מה שמביא הרבה מאוד ביצועים "חסרי ניסיון" ואותם בעלי מקצוע למעשה – "מתגלחים" בעל כורחם על דירות חדשות ששוות +2 מיליון ש"ח. המצב הזה מביא איתו לא פעם ליקויי בנייה ברמות שונות.

תבינו, בכל פרויקט נדל"ן חדש מעורבים עשרות בעלי מקצוע! לעיתים בבניין אחד ישנם יותר מ-50 בעלי מקצוע שונים, זו כמות בלתי נתפסת! אין ספק שהמקום לטעויות נוכח גם נוכח ועל כן ביצוע בדק בית בדירה חדשה מקבלן הוא סופר הכרחי וסופר נדרש. אין להקל ראש בדבר, מניסיון אנו יודעים להגיד שבכל דירה חדשה כיום ישנם ליקוי בנייה ותשתיות.

בדק בית בדירה יד שנייה – איך זה עובד?

אם אנחנו מדברים על בניינים בני +40-50 שנה התמונה היא אחרת לגמרי. מדובר על תשתיות מאוד מאוד ישנות ועסקה שיכולה להיות מסוכנת עבור הלקוח הרוכש (שהוא לרוב מזמין הבדיקה). במהלך בדק הבית עוברים על כל התשתיות בנכס ומבצעים בדיקות רטיבות פנימיות באמצעות מכשירים חדשניים. עושים בדיקה של הרצפות, האינסטלציה החשמל והמים. כל מטר ומטר בדירה עובר בדיקה מקיפה ומאוד חשדנית. זאת כדי לוודא עד כמה שניתן את כל הליקויים הקיימים בדירה.

מהי בדיקה איכותית ומקצועית?

זו בדיקה הנעשית בחברה מומלצת שנותנת אחריות על הבדיקות שהיא מבצעת. אם אתם מחפשים חברה כזו – הגעתם למקום הנכון. לחברתנו ניסיון של מאות בדיקות ומאות לקוחות מרוצים שכבר יודעים לאן לגשת בעסקה הבאה שלהם. אנו מבטיחים לכם שירות ומקצועיות ברמות הגבוהות ביותר וניסיון עשיר שמגיע עמוק מהשטח.

אז אם יש לכם שאלה או סתם בא לכם להתייעץ אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בשמחה! השאירו פרטים בטופס המופיע מטה ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם האפשרי.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: